Online videóWebinárium

Számlázás és elektronikus számlázás a gyakorlatban

Számlázási hibák, gyakori problémák valós időben az Adóhivatal látómezejében

Czöndör Szabolcs

2022. június 9. (csütörtök) 10:00 - 15:00 óráig
Előadó

Czöndör Szabolcs

főosztályvezető, NAV Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály
Helyszín

Ajánló
A számla adattartalmára vonatkozó szabályozások az elmúlt néhány évben bár sokat nem változtak, azonban a számlaadat-szolgáltatási kötelezettséggel sokkal jobban az érdeklődés középpontjába került mind adóhivatali és mind vállalkozási oldalon. Az adóhivatalnál a korábbi évekhez nem hasonlítható mennyiségű információ gyűlt össze a vállalkozások számlakiállítási gyakorlatáról, annak esetleges hiányosságairól. Az elmúlt évek emellett a digitalizációról is szóltak. Jelenleg már minden negyedik számlát elektronikusan állítanak ki a vállalkozások. A számlák adattartalmán kívül az elektronikus számlák kiállítása, kezelése, megőrzése további kérdéseket vetnek fel. Az előadás a számlázás és elektronikus számlázás útvesztőiben mutat megfelelő irányokat, a helyes jogszabály értelmezésen túlmutatóan gyakorlati kérdéseken keresztül. Az előadás végén lehetőség van a témával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélésére is.
Ízelítő a tartalomból
Számlázási alapok a gyakorlatban • Számlázási elvek • Számlakibocsátási kötelezettség ismertetése • Számlakibocsátás alóli mentesülés esetei • Készpénzfizetési korlát • Számlakibocsátás határideje • A számla fogalma • Mitől lesz egy dokumentum számla? • Számla melléklet és számla adattartalma • Számla gazdasági és adójogi használata • Számla adattartalma • Számla adattartalmának bemutatása, azok jogszabályi értelmezése • Jellemző hiedelmek a kötelező adattartalommal kapcsolatban (pl. aláírás, példánysorszámozás, számla pénztárgépi rögzítése stb.) • Jellemző gyakorlati problémák bemutatása (esettanulmányok ismertetése) • Teljesítési időpont meghatározása, feltüntetése a számlán • Időszaki elszámolású ügyletek kezelése • Alkalmazandó árfolyam • Új közlekedési eszközök számlázási szabályai • Egyszerűsített adattartalmú számla • Gyűjtőszámla • Számlával egy tekintet alá eső okirat kiállítása • Számlával egy tekintet alá eső okirat kiállítása • Számlával egy tekintet alá eső okirat fogalma, kötelező tartalma • Egylépcsős és kétlépcsős számla módosítás • Csoportos helyesbítő számla gyakorlati lehetőségei és problémái: számlaadatok módosítása, összegszerű módosítások • Időszaki elszámolású ügyletek helyesbítésének számlázási szabályai • Fordított adózású ügyletek helyesbítése • Számla érvénytelenítésének esetei: a kibocsátott számla érvénytelenítése, ki nem bocsátott számla érvénytelenítése • Mikor kell számlát érvényteleníteni és mikor helyesbíteni? • Jellemző hibák számlával egy tekintet alá eső okirat kiállításakor: módosító bizonylat helyett számla kiállítása, mit lehet módosítani egy számlán és mit nem • Érvénytelenítés és módosítás elhatárolása • Speciális számlázási esetek • Meghatalmazotti számlázás, önszámlázás • Előleg kezelése, végszámla kiállítása • Belföldi fordított adózásról kiállított számla • Különbözet szerinti szabályozás alá tartozó ügyletről kiállított számla adattartalma • Árengedmény kezelése: utólag adott árengedmény, adott számlában érvényesített árengedmény • Számla kiállítás technikája • Nyomtatvány alapú számlák használata, azokkal kapcsolatos jellemző problémák, kihívások • Pénztárgéppel kiállított számlák • Számlázó program használata • Megfelelő számlázó program választása • Számlázó programmal kapcsolatos jogszabályi követelmények • Jellemző nem megfelelő számlázó program működések • Számlázó program ajánlás • Elektronikus számlázás • Mitől lesz egy számla elektronikus számla? • Elektronikus számlázási módszerek • Elektronikus számla befogadásának kérdései • Archiválási lehetőségek • Többféle számlázási megoldás együttes használata • Szolgáltató bevonása az elektronikus számlázási folyamatba • Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása • Szakmai konzultáció
Díjak
  • 19 900 Ft + ÁFA / fő a webináriumi részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
  • 18 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több webináriumi részvevő esetén
  • 19 900 Ft + ÁFA / fő a díj online videó megtekintés megrendelése esetén
  • 18 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több online videó megrendelése esetén
  • 27 900 Ft + ÁFA / fő a díj kedvezmény nélkül

Ebéd nélküli ár 3.500 Ft + ÁFA-val kevesebb a fentieknél (tantermi képzésnél), ilyen irányú igényét jelezze a jelentkezésnél! Étkezést csak a tantermi képzéshez biztosítunk.

A képzést Microsoft Teams-en keresztül internet kapcsolattal rendelkező számítógépéről, notebookról akár otthonról vagy az irodájából is tudja követni! A képzés interaktív, kérdéseket tud feltenni az előadónak! Ha nem tud részt venni az eseményen válassza az utólag is megtekinthető online videó képzést!

Apróbetűs
 
Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A konferencia a System Mediával és az Infoszérával közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra.

Webinárium (élő) konferencia közvetítés: Kényelmesen az irodából vagy otthonról megtekinthető élő konferencia közvetítés. Nincs utazási költség, nincs utazási idő, és az élő közvetítés végén az előadó kérdezési lehetőséget biztosít a résztvevőknek. Az élő webináriumba történő belépéshez szükséges adatokat, a belépési segédletet az esemény előtti munkanapon küldjük el a résztvevők részére. A webináriumi részvételhez semmilyen alkalmazás letöltése nem szükséges. Az előadás kezdetét megelőző 1 órában szükség esetén telefonos segítséget adunk a technikai kérdésekhez és a belépéshez. Lemondást csak írásban fogadunk el az eseményt megelőző 3. munkanapig.

Online videó konferencia: Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagosan videófelvételről is megtekinthető a konferencia. Megrendelése esetén a tantermi és/vagy webináriumi előadás(oka)t követő héten elküldjük Önnek az online képzési felület használatához szükséges belépési kódokat, a használathoz szükséges teendőket. Teljesítési időpontnak ezt az időpontot tekintjük és az online képzési felülethez 30 napig biztosítjuk a hozzáférést.

Kapcsolódó rendezvényeink

Online videó

Elérhető 2022. július 31. vasárnap, 23:55 óráig

Online számla 2022 - számlakiállítási és adatszolgáltatási problémák (online videó)
Online videó

Elérhető 2022. augusztus 31. szerda, 23:55 óráig

Számlázás és elektronikus számlázás a gyakorlatban (videókonferencia)