Online

Panasztörvény 2023

Felkészülés a bevezetésével járó feladatokra, kötelezettségekre
2023. szeptember 14. (csütörtök) 9:00 - 12:00 óráig
Előadó

Dr. Kéri Ádám

ügyvéd, adatvédelmi tisztviselő
Helyszín

Ajánló
Elfogadta az országgyűlés, és a Magyar Közlönyben május 25-én is közzétették az úgynevezett Panasztörvényt. A 2023. évi XXV., a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló törvényt, amely a magyar vállalkozások jelentős részére is kiterjed.
 
A törvényhez kapcsolódó visszaélés-bejelentő rendszer bevezetése számos részfeladatot foglal magába: belső szervezési, jogi, informatikai részei vannak, amelyhez a hatékony működés biztosítása végett tájékoztatási, oktatási feladatok is járulnak.
 
Kikre vonatkozik a törvény?
 
A jogszabály szerint vonatkozik:
  • A pénzmosás és a terrorizmus megakadályozásáról szóló törvény hatálya alá tartozó foglalkoztatókra, így például az adótanácsadókra, könyvelőkre, könyvvizsgálókra, ügyvédekra, pénzügyi szolgáltatókra vagy székhelyszolgáltatókra;
  • A 250 fő feletti foglalkoztatottal rendelkező vállalkozásokra;
  • Azon vállalkozások számára, ahol a munkavállalói létszám eléri az 50 főt, viszont nem haladja meg a 249 főt, legkésőbb 2023. december 17-ig kell teljesülnie a követelményeknek;
  • A belső visszaélés-bejelentési rendszert főszabály szerint valamennyi közszférában működő jogalanynak is létre kell hoznia. Ez alól mentesülhetnek a 10.000 főnél kisebb lakosú önkormányzatok, illetve az 50-nél kevesebb munkavállalót foglalkoztató helyi önkormányzatok, az állam vagy helyi önkormányzatok tulajdonában álló gazdasági társaságok vagy az irányításuk alatt álló költségvetési szervek. Esetükben a szabályozás 2025. január 1-jétől alkalmazandó.
 
Határidők
 
A jogszabály két fontos ponton megkülönbözteti a kis- és középvállalatokat a nagyvállalatoktól. A kkv-knál, fő szabály szerint, 2023. december 17. a bevezetés határideje, a többi szervezetre a törvény kihirdetésétől számított 60. nap, azaz 2023. július 24. A másik fontos különbség, hogy a kkv-k közösen is üzemeltethetnek belső visszaélésbejelentő rendszert, a többieknek azonban saját erre szolgáló bejelentő felületre, saját eljárási szabályzatra, saját szervezeti egységre vagy kiszervezett megbízottra (külső szervezetre vagy bejelentővédelmi ügyvédre) van szüksége.
 
Ízelítő a tartalomból
Alapok • Kiknek, mikortól kötelező visszaélés-bejelentési rendszert létrehozni? • Az egyéni vállalkozások problémái, összeférhetetlenség • Ki, miről tehet bejelentést? • Elutasítási indokok, az egyéb bejelentések sorsa • Hogyan kell a bejelentőrendszert működtetni? • Eljárási szabályok • Tájékoztatási kötelezettségek • Bejelentővédelmi ügyvéd vagy egyéb kiszervezés esetei • Összeférhetetlenségi szabályok • Bejelentővédelem részletszabályai • Milyen szabályok vonatkoznak a bejelentőkre, a bejelentettekre, információ-szolgáltatókra? • Bejelentővédelmi eszközök, kötelezettségek • Belső képzés, szerződéses partnerek tájékoztatása • Adatvédelem • Kit, miről és hogyan kell tájékoztatni? • Érintetti jogok és korlátozások • Speciális szabályok • Állami, önkormányzati szervek eltérő szabályai • Egyes állami szervekre vonatkozó eltérő szabályok • Minta dokumentumok és azok alkalmazása • Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása
Díjak
  • 22 900 Ft + ÁFA / fő a webináriumi részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
  • 20 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több webináriumi részvevő esetén
  • 24 900 Ft + ÁFA / fő a díj kedvezmény nélkül
A képzést Microsoft Teams-en keresztül internet kapcsolattal rendelkező számítógépéről, notebookról akár otthonról vagy az irodájából is tudja követni! A képzés interaktív, kérdéseket tud feltenni az előadónak!
 
Apróbetűs
 
Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A konferencia a System Mediával és az Infoszérával közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra.

Webinárium (élő) konferencia közvetítés: Kényelmesen az irodából vagy otthonról megtekinthető élő konferencia közvetítés. Nincs utazási költség, nincs utazási idő, és az élő közvetítés végén az előadó kérdezési lehetőséget biztosít a résztvevőknek. Az élő webináriumba történő belépéshez szükséges adatokat, a belépési segédletet az esemény előtti munkanapon küldjük el a résztvevők részére. A webináriumi részvételhez semmilyen alkalmazás letöltése nem szükséges. Az előadás kezdetét megelőző 1 órában szükség esetén telefonos segítséget adunk a technikai kérdésekhez és a belépéshez. Lemondást csak írásban fogadunk el az eseményt megelőző 3. munkanapig.