TantermiOnline
Környezetvédelmi Termékdíj 2022
Aktualitások, határidők, nyilvántartás, bevallás, adminisztráció, valamint a SUP irányelv
Ajánló
A szakmai nap során bemutatásra kerülnek a termékdíj aktualitások, a 2022. január 31-ig esedékes bejelentések határideje, teendők és az egyszer használatos műanyag termékek, műanyag hordtasakkal kapcsolatos új szabályok, feladatok.
Célunk, hogy segítséget nyújtsunk a vállalkozásoknak a sűrűn változó szabályrendszer és a szerteágazó adminisztratív feladatok útvesztőjében. A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a termékdíj bevallási és fizetési kötelezettség.
A „SUP” néven is ismert irányelv ugyan nem túl hosszú, értelmezése azonban annál nehezebb. A program keretében elsősorban értelmezési kérdésekkel foglalkozunk és kitérünk a hazai két vonatkozó kormányrendelet bemutatására is. A SUP irányelvnek már most is van környezetvédelmi termékdíj vonatkozása, de a későbbiekben létrehozandó kiterjesztett gyártói felelősségi rendszerrel további teendők várhatók.
Ízelítő a tartalomból
SUP irányelv és hazai jogszabályok • Az egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló 349/2021. (VI. 22.) Korm. rendelet az egyszer használatos műanyagtermék gyártójának kötelezettségeket határoz meg • A hulladékgazdálkodási hatóságnál kérelmezni kell a nyilvántartásba vételt • A forgalomba hozott termékekről nyilvántartást kell vezetni • Adatszolgáltatási kötelezettséget kell teljesíteni • Egyszer használatos műanyagtermék • Flexibilis anyagból készült zacskók, csomagolások • Italtartó poharak • Szívószálak • Ételtároló edények • Könnyű műanyag hordtasakok • Italpalackok • Műanyag, biológiailag lebomló műanyag • 2022. január 31. bejelentési határidő • Készletre vételkor keletkező termékdíj-kötelezettség (kevesebb bizonylatolás, megállapítás és nyilvántartás) • Egyéni hulladékkezelés választása (kedvezőbb fizetés) • Termékdíj átalány-fizetés (minimális adminisztráció) választása • Termékdíj aktualitások a változások tükrében • Műanyag, biológiailag lebomló műanyag • Műanyag bevásárló-reklám táska kontra műanyag hordtasak • Könnyű műanyag hordtasak és a nagyon könnyű műanyag hordtasak • Termékdíjtételek változása, műanyag hordtasakok esetében 57 Ft/kg-ról 1900 Ft/kg-ra • Biológiailag lebomló műanyagból készült műanyag hordtasakok esetében 57 Ft/kg-ról 500 Ft/kg-ra • Nyilvántartás, bejelentés, bevallás és gazdálkodói adminisztráció • Termékdíj • Áruosztályozás • Hulladékgazdálkodás és a számvitel összefüggései • Nyilvántartás a termékdíjban • Hogyan kell kialakítani? • Bejelentés • ’TKORNY nyomtatvány részletei • Termékdíj-megállapítás • Számlázás, nyilvántartás • Bevallás, megállapítás és nyilvántartás összefüggései • Bevallás elkészítése • ’KTBEV kitöltésének részletei. Fókuszban a BEV lap és a VIS lap • Milyen adatok szükségesek a helyes bevalláshoz? • Visszaigénylés jogcímei és bizonylati háttere, adminisztrációja • Bizonylatok a termékdíjban • Megállapítás és nyilvántartás kapcsolatai • Számlázás, nettó és bruttó érték • Hogyan kell felszámítani a termékdíjat? • Árumegnevezés • Áruismeret • Vámtarifaszám meghatározása • Gyártói és kereskedői kötelezettségek a termékdíjban • Termékdíjköteles termékek aktualitásai (akkumulátor, csomagolószer, egyéb kőolajtermék, elektromos és elektronikai berendezés, gumiabroncs, reklámhordozó papír, egyéb műanyag termék, egyéb vegyipari termék, irodai papír) • Egyutas és többutas csomagolószer adminisztrációja • Termékdíj-átalány adminisztrációja • Mezőgazdasági termelők, csekély kibocsátók és gépjármű kereskedők átalány lehetőségei • Nyilatkozatadás, szerződéses átvállalás és a termékdíj raktár részletei • Termékdíj mentességek és kedvezmények szabályai • Vállalatirányítás és a termékdíj-kötelezettség kezelése • Hogyan lehet felkészülni a hatóság ellenőrzésére és a szigorú szankciókra? • Megbízhatóság és hatékonyság növelése a termékdíjban • Szakmai konzultáció
Díjak
- 21 900 Ft + ÁFA / fő a tantermi részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
- 20 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több tantermi résztvevő esetén
- 21 900 Ft + ÁFA / fő a díj webináriumi részvétel esetén
- 20 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több webináriumi részvevő esetén
- 24 900 Ft + ÁFA / fő a díj kedvezmény nélkül
Ebéd igény szerint (tantermi részvétel esetén, kérjük jelezze a jelentkezéskor): 3 800 Ft + ÁFA / fő
A képzést Microsoft Teams-en keresztül internet kapcsolattal rendelkező számítógépéről, notebookról akár otthonról vagy irodájából is tudja követni! A képzés interaktív, kérdéseket tud feltenni az előadónknak, akár előre is a weboldalunkon keresztül.
Apróbetűs
Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A konferencia a System Mediával és az Infoszérával közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra.
Tantermi konferencia: Háromfogásos ebéd kb. 12.00-13.00 között a szálloda éttermében. A konferencia díja költségként elszámolható, tartalmazza az előadások, konzultáció, oktatási segédanyag, a reggeli sütemény, a 3 fogásos ebéd, valamint a nap közben fogyasztott kávé, és üdítő költségeit. Az étkezési költséget (beleértve a reggeli sütemények, frissítők és az ebéd költségét is) a számlán külön sorban közvetített szolgáltatásként számlázzuk. A természetbeni juttatás után fizetendő közterheket a Hunder MS Kft. nem vállalja át. A jelentkezéseket írásban a rendezvény előtt egy héttel igazoljuk vissza. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követően történő lemondás esetén a díj 50%-a+áfa fizetendő.
Webinárium (élő) konferencia közvetítés: kényelmesen az irodából vagy otthonról megtekinthető élő konferencia közvetítés. Nincs utazási költség, nincs utazási idő, és az élő közvetítés végén az előadó kérdezési lehetőséget biztosít a résztvevőknek. Az élő webináriumba történő belépéshez szükséges adatokat, a belépési segédletet az esemény előtti munkanapon küldjük el a résztvevők részére. A webináriumi részvételhez semmilyen alkalmazás letöltése nem szükséges. Az előadás kezdetét megelőző 1 órában szükség esetén telefonos segítséget adunk a technikai kérdésekhez és a belépéshez. Lemondást csak írásban fogadunk el az eseményt megelőző 3. munkanapig.
Apróbetűs
Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A konferencia a System Mediával és az Infoszérával közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra.
Tantermi konferencia: Háromfogásos ebéd kb. 12.00-13.00 között a szálloda éttermében. A konferencia díja költségként elszámolható, tartalmazza az előadások, konzultáció, oktatási segédanyag, a reggeli sütemény, a 3 fogásos ebéd, valamint a nap közben fogyasztott kávé, és üdítő költségeit. Az étkezési költséget (beleértve a reggeli sütemények, frissítők és az ebéd költségét is) a számlán külön sorban közvetített szolgáltatásként számlázzuk. A természetbeni juttatás után fizetendő közterheket a Hunder MS Kft. nem vállalja át. A jelentkezéseket írásban a rendezvény előtt egy héttel igazoljuk vissza. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követően történő lemondás esetén a díj 50%-a+áfa fizetendő.
Webinárium (élő) konferencia közvetítés: kényelmesen az irodából vagy otthonról megtekinthető élő konferencia közvetítés. Nincs utazási költség, nincs utazási idő, és az élő közvetítés végén az előadó kérdezési lehetőséget biztosít a résztvevőknek. Az élő webináriumba történő belépéshez szükséges adatokat, a belépési segédletet az esemény előtti munkanapon küldjük el a résztvevők részére. A webináriumi részvételhez semmilyen alkalmazás letöltése nem szükséges. Az előadás kezdetét megelőző 1 órában szükség esetén telefonos segítséget adunk a technikai kérdésekhez és a belépéshez. Lemondást csak írásban fogadunk el az eseményt megelőző 3. munkanapig.