Megosztás iWiW Facebook Twitter Google

Rendezvény

Automatizált számlaadat küldés a NAV-hoz

Szabályozási háttér és megoldási lehetőségek

Előadó:
Ajánló:

A 2018-as esztendő számos új jogszabályt fog hozni a NAV-val történő kapcsolattartásban. Ezek közül a számla adatszolgáltatás alapvetően befolyásolja a számlázó programok működését, mely egyrészt fejlesztői feladat, másrészt pedig felhasználói oldalon is jelennek meg új kötelezettségek. Az előadás során a számlázó program felhasználók oldaláról kerül bemutatásra ez a kötelezettség, annak hatása a napi tevékenységre.

Ízelítő a tartalomból:

Jogszabályi háttér * Áfa törvény rendelkezései * Számla-rendelet rendelkezései * Adatszolgáltatás technikája (kibocsátói oldal): számlázó szoftver, számlatömb, pénztárgép * Adatszolgáltatás három alapelve * Kit érint az adatszolgáltatás * Az adatszolgáltatással érintett számlák * Mi a helyzet a módosító számlákkal, helyesbítő számlákkal, számlával egy tekintet alá eső okiratokkal és sztornó számlákkal * Adatszolgáltatás menete (token kérés és további üzenetek) * NAV válaszüzenetek kezelése * Hibajavítás * Üzemzavar esete * Nyomdai úton előállított számlákról való adatszolgáltatás (számlatömbös megoldás) * Más helyetti számlázás * Önszámlázás * Kinek a felelőssége? * Rokonintézménye és átmeneti rendelkezések * Számla kibocsátási és adatszolgáltatási kötelezettség * Számlázó programmal szembeni követelmények * Számlázó program bejelentése * Adatexport és az adatszolgáltatás: különbségek és hasonlóságok * PTGSZLAH adatszolgáltatás * Nyilatkozat a fordított adózásról * Közösségi összesítő nyilatkozat * Összesítő nyilatkozat * Átmeneti rendelkezések * Mi változik július 1-től? * Összesítő nyilatkozat értékesítési oldala * Összesítő nyilatkozat számlabefogadói oldala * Értékhatárok * Mikortól él az új szabályozás? * Az M lapot meddig kell benyújtani? * Kinek milyen feladata van? Milyen döntéseket kell meghozni? * Döntse el, hogy Ön érintett-e az adatszolgáltatási kötelezettséggel * Regisztráljon a NAV oldalán * Kinek kell regisztrálni? Könyvelőnek? Ügyvezetőnek? * Mi van, ha a számlázó rendszer nem alkalmas az adatszolgáltatásra? * Milyen lehetőségeim vannak /megoldások létezhetnek? * Számla „darabolása" * Ingyenes NAV számlázó-rendszert használ (válassza ezt az opciót, ha kevés adatszolgáltatással érintett számlája van, amit manuálisan tud rögzíteni a NAV felületén és nem fontos Önnek a számlázó-rendszer és az ERP integrációja) * Cserélje le számlázó programját és egy másik számlázó-rendszert vásároljon, amely alkalmas az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésére * Megbízotti számlázás - bízzon meg harmadik személyt arra, hogy számlát bocsásson Ön helyett az Ön nevében egy olyan számlázó-programból, amely alkalmas az adatszolgáltatásra (válassza ezt az opciót, ha kevés adatszolgáltatással érintett számlája van, amit manuálisan tud rögzíteni a NAV felületén és nem fontos Önnek a számlázó-rendszer és az ERP integrációja) * Önszámlázás - kinek a feladata? Kinek a felelőssége? Egyetemleges felelősség kérdése? Mit kell csinálni? * Külső adatszolgáltatási modul * NAV online-számla rendszer felülete * Áttekintés + adóhatósági szolgáltatások * Bejelentkezés és regisztráció * Elsődleges felhasználó * Másodlagos felhasználó * Technikai felhasználó * Aláíró kulcs és cserekulcs * Jogosultságok kezelése * NAV számlázó program * Kézi számlák bejelentése * Adatszolgáltatásra való felkészülés * Eldöntendő kérdések * Számla tartalom átnézése * Miről kell készíteni xml és miről nem kell * Az xml validáció * Adatszolgáltatás tartalma * Helyesbítő számlák, előleg számlák, gyűjtő számlák * Sztornó számlák * Számla helyesbítés esetei és erre vonatkozó szabályok * Átmeneti rendelkezések ismét (eredeti számla július 1 előtt, módosítás július 1. utáni) * Előleg számla és végszámla * Részteljesítés * Mi a különbség a teljesítés időpontja, számlakibocsátás kelte és kiállítás időpontja között? * Fizetési határidőnek mennyiben van jelentősége? * Csoportos helyesbítő számla * Mi a különbség a gyűjtő számla és az időszakos elszámolás között? * Visszáru elszámolása * Számla XML rejtelmei * Az xml stuktrúra * XSD * Mi a különbség az áfa-törvény szerinti tartalom és a xml tartalom között * Módosító számlák xml-je ismét * További hasznos linkek, információk * Szakmai konzultáció - résztvevők részéről felmerülő kérdések megválaszolása

Helyszín:
Hotel Hungaria City Center **** (Grand Hotel)

1074 Budapest Rákóczi út 90.

Az M2-es metróállomás Keleti Pályaudvar megállójától 2 percre.

Elhelyezés: kényelmes ülőhelyekkel és jegyzetelésre alkalmas asztalokkal berendezett konferenciateremben.

Parkolási lehetőség: A szálloda fizetős parkolójában (350 Ft/óra). További fizetős parkolóházak találhatóak az Alsó erősor és a Szövetség utcákban (300 Ft/óra).

Térkép | Útvonaltervezés | BKV menetrend | MÁV menetrend
Időpont:
2018. július 10. (kedd) 10:00 - 15:00 óráig
Érkezés: az előadás előtt egy órával kezdődik a regisztráció
Díjak:
  • 21 900 Ft + ÁFA / fő a részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
  • 21 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több résztvevő esetén
  • 24 900 Ft + ÁFA / fő a díj, ha a www.hunder.hu weblapon jelentkeznek
  • 27 900 Ft + ÁFA / fő
  • ebéd nélküli ár 3.200 Ft + ÁFA-val kevesebb a fentieknél, ilyen irányú igényét jelezze a jelentkezésnél!

Letölthető űrlap: PDF DOC

Apróbetűs:

Ellátás: Kávé, frissítők, reggeli sütemények. Háromfogásos ebéd kb. 12.00 - 13.00 között a szálloda éttermében. A konferencia díja költségként elszámolható, tartalmazza az előadások, konzultáció, oktatási segédanyag; a reggeli sütemény, a 3 fogásos ebéd, valamint a nap közben fogyasztott kávé, és üdítő költségeit. Az étkezési költséget (beleértve a reggeli sütemények, frissítők és az ebéd költségét is) a számlán külön sorban közvetített szolgáltatásként számlázzuk. A természetbeni juttatás után fizetendő közterheket a Hunder MS Kft. nem vállalja át. Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A jelentkezéseket írásban a rendezvény előtt egy héttel igazoljuk vissza. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követően történő lemondás esetén a díj 50%-a+áfa fizetendő.

 
© 2010 Hunder - All rights reserved
Intézmény akkreditációs lajstromszám: AL-2252