Megosztás iWiW Facebook Twitter Google

Rendezvény

Környezetvédelmi termékdíj 2018

Változások, Jogszabály, Adatszolgáltatás, Bevallás, Ellenőrzés

Előadók:
Ajánló:

2018. január 1-jétől – a már megszokott év végi jogszabályi módosításoknak megfelelően – ismét számos területen változik a termékdíj szabályozás. A módosítás egyik fontos mozgatója az egységes jogértelmezés elősegítése és az európai uniós irányelvek változásainak hazai lekövetése. A környezeti terhelések csökkentése érdekében változnak egyes csomagolószerek szabályai. Változnak az elektromos és elektronikai berendezések termékkategóriái, a reklámhordozó papírt érintő szabályok. A jól megszokott ún. 2010. évi „rögzített vámtarifa” helyett a termékdíj szabályozás áttér a tárgyévben hatályos Kombinált Nómenklatúrára. Egyéb jogszabályi változások érintik a nyilvántartást, az átvállalást, a hatósági eljárást, az átalánydíjat, és a termékdíj megfizetését is. A termékdíj mögöttes szabályai is jelentősen megváltoznak, mivel adóigazgatási rendtartásról és új adózás rendjéről szóló szabályozás kerül bevezetésre! Várjuk rendezvényünkre tisztelettel!

Ízelítő a tartalomból:

A 2018. évi jogintézményekkel kapcsolatos problémák, adóhatósági álláspontok * Air., Akr. szabályrendszere, kapcsolata a Ktdt-vel * Képviseleti szabályok változásai * Körforgásos gazdaság, annak várható hatásai a termékdíj kötelezettségre * 2018. évi változások volumene, annak céljai, hatásai * Termékdíj kötelezettség keletkezése * Belföldi forgalomba hozatal, ahhoz kapcsolódó jogértelmezési problémák, háromszögügyletek, távolsági értékesítés, internetes kereskedelem, négy- vagy többszereplős ügyletek megítélései * Saját célú felhasználás, logisztikai szolgáltatók termékdíj kötelezettsége * Selejtezés, gyártási selejt termékdíj-kötelezettségének megítélése, technológiai folyamatba visszavezetett maradékanyag, selejt * Elektromos, elektronikai termékek termékdíj kötelezettségének változásai, bizonytalanságok, problémák a hatóság szemével * Reklámhordozó papírokat érintő változások, milyen problémák voltak a szabályozásban, ezek áttekintése 2012-től a hatályba lépő módosításig, milyen termékek estek ki és mikor a szabályozás hatálya alól * Reklámhordozó papírok termékdíj kötelezettsége un. kettős rendeltetésű termékek esetén (irodai papír, csomagolószer) * Az egyéni teljesítés háttere, statisztikái, lehetőségei * Az egyéni teljesítés szabályaira vonatkozó változások áttekintése, érdemes-e egyéni teljesítést választani * Problémák az átalány-kötelezettségben * Újrahasználható csomagolószerek termékdíj-kötelezettségének áttekintése, problémák, tévhitek * Bejelentés, változás bejelentés részletkérdései, különös tekintettel a január 31-i határidőre * Számlán történő termékdíj feltüntetés alaki és tartalmi követelményei részletesen, az ide vonatkozó jogintézmények tekintetében * Visszaigénylés jogcímei, és az egyes jogcímek részletszabályai, valamint bizonylati háttere * Problémák a NAV szemével * A bejelentés és a bevallás teljesítésének nyomtatványai és azok kitöltése, valamint a kitöltés során a NAV által tapasztalt jellemző hibák és hiányosságok * Hogyan érintik a termékdíj szabályozás változásai a vállalkozókat * Termékdíjköteles termékek osztályozása 2018-tól! * Melyik vámtarifát és hogyan kell használni, mennyire érinti a nyilvántartás vezetést, illetve hogyan befolyásolja a NAV ellenőrzését * Termékdíj-kötelezettségben, a megfizetésben és a kedvezményekben történő változások * Szerződéses átvállalás változása * Kereskedelmi csomagolás és csomagolószer hatályon kívül helyezése, a fém ital csomagolószer meghatározás bevezetése, jelentős díjtétel változással * Műanyag zsákok, tasakok helyzete - alapvető változások és új értelmezések! * Hány féle tasakot, hordtasakot kell ismerni? * Elektromos és hibrid gépjárművek adóztatása * Termékdíj érintő mulasztási bírság változásai * Egyéb változások: fogalmak, kötelezettségek változásai, pontosítások, díjtételek, termékcsoportok * Termékdíj - adózás - számvitel - hulladékgazdálkodás rendszerének alapvető szabályai * Termékdíjköteles termék output és input oldalról, és az ellátási lánc * Termékdíjköteles termék - új termékdíjköteles termék létrejötte (gyártás, felhasználás, beépítés) és az értékesítés részletkérdései * Hogyan tervezhető a termékdíj-kötelezettség? * Termékdíj rendszer és a vállalatirányítás * Nyilvántartás és termék nyomon követés, kódok és bizonylatok kapcsolata * Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik * Szakmai konzultáció - az előadás résztvevői részéről felmerült kérdések megválaszolása

Helyszín:
Hotel Hungaria City Center **** (Grand Hotel)

1074 Budapest Rákóczi út 90.

Az M2-es metróállomás Keleti Pályaudvar megállójától 2 percre.

Elhelyezés: kényelmes ülőhelyekkel és jegyzetelésre alkalmas asztalokkal berendezett konferenciateremben.

Parkolási lehetőség: A szálloda fizetős parkolójában (350 Ft/óra). További fizetős parkolóházak találhatóak az Alsó erősor és a Szövetség utcákban (300 Ft/óra).

 

Térkép | Útvonaltervezés | BKV menetrend | MÁV menetrend
Időpont:
2018. január 24. (szerda) 10:00 - 16:00 óráig
Érkezés: az előadás előtt egy órával kezdődik a regisztráció
Díjak:
  • 24 130 Ft + ÁFA / fő a részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
  • 18 150 Ft + ÁFA / fő a díj 2017.12.31-ig történő jelentkezés esetén
  • 24 130 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több résztvevő esetén
  • 27 120 Ft + ÁFA / fő a díj a www.hunder.hu weblapon online jelentkezőknek
  • 33 100 Ft + ÁFA / fő
  • ebéd nélküli ár 3.200 Ft + ÁFA-val kevesebb a fentieknél, ilyen irányú igényét jelezze a jelentkezésnél!

Letölthető űrlap: PDF DOC

Apróbetűs:

Ellátás: Kávé, frissítők, reggeli sütemények. Háromfogásos ebéd kb. 12.00 - 13.00 között a szálloda éttermében. A konferencia díja költségként elszámolható, tartalmazza az előadások, konzultáció, oktatási segédanyag; a reggeli sütemény, a 3 fogásos ebéd, valamint a nap közben fogyasztott kávé, és üdítő költségeit. Az étkezési költséget (beleértve a reggeli sütemények, frissítők és az ebéd költségét is) a számlán külön sorban közvetített szolgáltatásként számlázzuk. A természetbeni juttatás után fizetendő közterheket a Hunder MS Kft. nem vállalja át. Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A jelentkezéseket írásban a rendezvény előtt egy héttel igazoljuk vissza. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követően történő lemondás esetén a díj 50%-a+áfa fizetendő. A konferencia a System Mediával és az Infoszérával közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra.

 
© 2010 Hunder - All rights reserved
Intézmény akkreditációs lajstromszám: AL-2252