Megosztás iWiW Facebook Twitter Google

Rendezvény

Folyamatosan teljesített (időszaki elszámolású) ügyletek áfa és számlázási szabályai 2016

A Magyar Könyvvizsgálói Kamara 2 kreditpontot ad a képzésen résztvevő tagjainak!

Előadók:
Ajánló:

2016. január 1-jétől alapjaiban megváltoznak az időszaki elszámolású (folyamatosan teljesített) ügyletek áfa és számlázási szabályai. Az eddigi egységes kezelés helyett 4 időpont közül kell kiválasztani, hogy melyik időpont aktuálisan a teljesítési időpont és melyik bevallásban kell szerepeltetni az ügyletet. Előadásunk keretében rengeteg gyakorlati példán keresztül vezetjük végig az új szabályokat és arra is javaslatokat teszünk, hogy mi kell ahhoz, hogy a lehető legkisebb adminisztrációval vészeljük át a változásokat.

Ízelítő a tartalomból:

Mi a változás az időszaki elszámolású ügyletek fogalmában? * Mi időszaki elszámolás és mi nem az? * Mi a különbség a részteljesítés, a részletfizetés, az elnyújtott teljesítés és az időszaki elszámolás között * Mikor melyik teljesítési időpont szabályt kell alkalmazni? * Az időszaki elszámolású ügyletek új teljesítési időpontja * Kivételek az új szabályozásban - ahol maradnak a régi szabályok * Fő szabály - Mikor az elszámolási időszak utolsó napja a teljesítési időpont? * Kivétel szabályok * Mikor a számla kelte a teljesítési időpont? * Mikor a fizetési határidő a teljesítési időpont? * Mikor a 60. nap a teljesítési időpont? * Az új szabályozás következményei * Bérbeadás * Bérleti díj számlázásának változása * Bérleti díjhoz kapcsolódóan továbbszámlázott közüzemi költség * Átalánydíjak számlázása * Folyamatosan teljesített ügyletek kezelése * Jogátengedések, jogdíjak számlázása * Folyamatosan teljesített szállítások számlázása * Konszignációs raktárról történő értékesítés * Időszakra összevont számlázás * Közüzemi költség számlázásának változása, közüzemi díj továbbszámlázása * Mi a teendő, ha eltérő fizikai időszakok kerülnek továbbszámlázásra * Könyvelési és tanácsadói díjak számlázása * A 2016-os hatálybalépéssel összefüggő átmeneti rendelkezések * Mikortól és melyik időszakra kell először alkalmazni az új szabályt? * Hogyan kell számlázni, ha előre történik a fizetés, és hogyan, ha utólag? * Előleg szabályt kell-e alkalmazni és mikor? * Hogyan kell bizonylatolni? * Az előleg szabályainak alkalmazása * Számlakorrekciók kezelése időszaki elszámolású ügyleteknél * Időszak végi különbözet rendezése * Mi a követendő eljárás, ha nő az ellenérték, ha csökken az ellenérték, ha téves volt az áfa kulcs, ha egy időszak nem került kiszámlázásra stb. * Mi nem változik az időszaki elszámolásnál? * Részletfizetéses ügyletek számlázása * A részteljesítések kezelése * A gyűjtőszámla és az időszaki elszámolás-azonosságok és különbségek * A részletre értékesítés számlázása * Közösségi adómentes értékesítés, külföldre nyújtott és külfölditől igénybe vett folyamatos teljesítésű ügylet * Számla kiállítási határidő a folyamatosan teljesített ügyleteknél * Az időszaki elszámolású devizás számla * Mi a teendő, ha az időszaki elszámolású ügylet fordított áfás? * A számlázási rendszerek átalakítása, az arra való felkészülés * Milyen plusz adatokra van szükség a számlázáshoz? * Mire kell vigyázni a szerződés megkötésénél? * Szükséges, illetve ajánlatos-e a szerződés-módosítás, ha igen, akkor milyen tartalommal? * Gyakorlati példák az egyes esetekre

Helyszín:
ibis Styles Budapest Center

1074 Budapest Rákóczi út 58.

Az ibis Styles Budapest Center Budapest pesti oldalán, félúton a Duna és a Keleti pályaudvar között, a Blaha Lujza tértől 1 percre, a Rákóczi úton található. Tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető, a 2-es Metró, 4-es és 6-os villamosok, 7-es, 173-as, 78-as, 5-ös buszok megállói közel találhatóak.

Elhelyezés: kényelmes ülőhelyekkel és jegyzetelésre alkalmas asztalokkal berendezett konferenciateremben.

Parkolási lehetőségek:

- OSVÁT  utcai  Mercure  parkoló (behajtás az  Osvát  utcába  a Dohány  utcából,  az  Erzsébet  körút  felől.  A parkoló  BAL oldalt található)
- NOVOTEL  Centrum  VIP  parkoló  a  CSOKONAI  utcában  található (behajtás  a  Blaha  Lujza  tér után, a  Keleti  felé  az  első  kereszt  utca  a  Csokonai utca)
- Parkolóház  a Blaha  Lujza  téren  a  CORVIN  ÁRUHÁZ  és  az  EUROPEUM  üzletközpontnál
A parkolók díjai különbözőek, legkedvezőbb az egyéni, a helyszínen történő fizetés.

Térkép | Útvonaltervezés | BKV menetrend | MÁV menetrend
Időpont:
2015. december 17. (csütörtök) 10:00 - 15:00 óráig
Érkezés: az előadás előtt egy órával kezdődik a regisztráció
Díjak:
  • 20 900 Ft + ÁFA / fő a részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
  • 22 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több résztvevő esetén
  • 22 900 Ft + ÁFA / fő a díj, ha a www.hunder.hu weblapon jelentkeznek
  • 24 900 Ft + ÁFA / fő
  • ebéd nélküli ár 3.000 Ft + ÁFA-val kevesebb a fentieknél, ilyen irányú igényét jelezze a jelentkezésnél!

Letölthető űrlap: PDF DOC

Apróbetűs:

Ellátás: Kávé, frissítők, reggeli sütemények. Háromfogásos ebéd kb. 12.30 - 13.30 között a szálloda éttermében. A konferencia díja költségként elszámolható, tartalmazza az előadások, konzultáció, oktatási segédanyag; a reggeli sütemény, a 3 fogásos ebéd, valamint a nap közben fogyasztott kávé, és üdítő költségeit. Az étkezési költséget (beleértve a reggeli sütemények, frissítők és az ebéd költségét is) a számlán külön sorban közvetített szolgáltatásként számlázzuk. A természetbeni juttatás után fizetendő közterheket a Hunder MS Kft. nem vállalja át. Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra. A jelentkezéseket írásban a rendezvény előtt egy héttel igazoljuk vissza. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követően történő lemondás esetén a díj 50%-a+áfa fizetendő.

 
© 2010 Hunder - All rights reserved
Intézmény akkreditációs lajstromszám: AL-2252