E-learningOnline

Megoldás a legtipikusabb számlázási hibákra, számlakiállítási buktatók és megoldásai

Szakmai konferencia könyvelők, pénzügyi-, számlázási-, gazdasági ügyintézők és vezetők részére
2023. november 8. (szerda) 9:00 - 13:30 óráig
Előadók

Dr. Funtek Zsolt

főosztályvezető-helyettes, NAV Központi Irányítás Adójogi és Tájékoztatási Főosztály

Dr. Csátaljay Zsuzsanna

áfa szakértő, jogász, Csátaljay Consulting Kft.
Helyszín

Ajánló
A vállalkozások életében a helyes számlázás kulcsfontosságú. A NAV ellenőrzési tapasztalata alapján azonban úgy látjuk, hogy több olyan kérdés van, ami tisztázásra szorul. A számlaadat-szolgáltatási kötelezettség kibővülésével az adóhivatal a korábbiaknál sokkal hatékonyabban és szélesebb körben látja a számlakiállítási anomáliákat. Szakértőinkkel azokat a gazdasági eseményeket tárgyaljuk, amelyek számlázásánál a vállalkozások leggyakrabban követnek el hibákat. Konferenciánk a helyes számlázási gyakorlat kialakításában nyújt segítséget és gyakorlati példákon keresztül mutatja meg a legjellemzőbb ellenőrzési pontokat és az annak való megfelelést is.
Ízelítő a tartalomból
Dr. Funtek ZsoltElőlegszámla és végszámla (előlegnél alacsonyabb összegű végszámla, előlegszámlán feltüntetettől eltérő időpontban befolyt előleg) • Negatív összegű számlák problémái (göngyölegek, kedvezmények, átalánydíjas szolgáltatások elszámoló számlája, visszáru) • Közösségi termékértékesítés vs. közösségen belüli távértékesítés (tévesen alkalmazott távértékesítési szabályok, alanyi adómentesség a közösségi távértékesítésnél) • Ingatlan-hasznosítás számlázási kérdései (online felületen hirdetett kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás számlázása, magánszemély általi ingatlan-bérbeadás) • Számla érvénytelenítés kapcsán felmerülő jellemző problémák (érvénytelenítés vs. technikai érvénytelenítés, másik adóalany adószámának megadása, tévesen kiállított érvénytelenítő számla) • Törölt adószámmal rendelkező adóalany által kiállított számla (lehet-e törölt adószámmal számlát kiállítani, befogadható-e ilyen számla) • Számla záradékolása EPR és környezetvédelmi termékdíj szempontjából • Az elektronikus számlázás egyes kérdései (pdf számla megítélése, archiválás, ViDA javaslatcsomag) • Dr. Csátaljay Zsuzsanna • Számlázási problémák és megoldások • Mikor kell számlát kiállítani? • Mikor állítunk ki számviteli bizonylatot, proforma számlát, díjbekérőt? • Mi a különbség a számla és a számviteli bizonylat között? • Milyen feltételek mellet van lehetőség az adóalany helyett másnak kiállítani a számlát? • Külföldi is lehet a meghatalmazott? • Mit jelent az, hogy önszámlázás? • Melyek a számla kötelező és nem kötelező adatai? • Mi a jelentősége annak, hogy egy számlának a kötelező vagy a nem kötelező adataiban hibázunk? • Mi a különbség a gyűjtőszámla és az időszaki elszámolású számla között? • Mikor melyiket használjuk? • Milyen problémák merülnek fel az időszaki elszámolású számlák kiállításakor és azok módosításakor? • Hogyan és mikor állítunk ki időszaki elszámolású ügyleteknél elszámoló számlát, módosító számlát? • Mikor melyik teljesítési időpont szabályt kell alkalmazni a folyamatosan teljesített ügyleteknél? • Mitől lesz egy ügylet folyamatosan teljesített? • Hogyan kell kiszámlázni a bérleti díjhoz kapcsolódó közüzemi költségeket? • Mi a különbség a részletfizetés és a részteljesítés között? • Az előleg és a végszámla kiállításának mik a buktatói? • Mikor kell nullára helyesbíteni az előleg számlát? • Lehet-e sztornírozni az előlegszámlát? • Hogyan kezeljük a foglalót, ha meghiúsult az ügylet? • Mikor van szükség számlahelyesbítésre? • Mi a különbség a számla és a számlával egy tekintet alá eső okirat között? • Hogyan helyesbítjük azokat a számlákat, amelyeken egyszerre több tételt kell korrigálni? • Mikor alkalmazzuk az egybizonylatos és mikor a kétbizonylatos korrekciót? • Melyik bevallásban kell szerepeltetni a korrekciókból adódó különbözetet? • Hogyan számlázzuk a közvetített szolgáltatást és a járulékos költséget és mit jelentenek ezek a fogalmak? • Mi a különbség az adómentes és az áfa hatályán kívüli számla között? • Mikor fordulhat elő, hogy ugyanarról az ügyletről a belföldi és a külföldi adószámunkon is számlát kell kiállítani? • Mikor kell alkalmazni a belföldi és mikor a határon átnyúló fordított adózású számlát? • Milyen kérdések merülnek fel a belföldi fordított adózásnál? • Milyen esetekben kell másik tagállamba is adószámot váltani? • Milyen kérdések merülnek fel az utalványok számlázása, elszámolása során? • Hogyan számlázzuk az árengedményt és hogyan a harmadik fél által fizetett ellenértéket? • Melyek azok a kártérítések, amelyekre áfát kell fizetni és számlázni kell? • Hogyan állítunk ki devizás számlát? • Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása
Díjak
  • 21 900 Ft + ÁFA / fő a webináriumi részvételi díj regisztrált ügyfeleink részére Ezt ajánljuk!
  • 20 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több webináriumi részvevő esetén
  • 21 900 Ft + ÁFA / fő a díj online videó megtekintés megrendelése esetén
  • 20 900 Ft + ÁFA / fő a díj egy cégtől több online videó megrendelése esetén
  • 29 900 Ft + ÁFA / fő a díj kedvezmény nélkül
A képzést Microsoft Teams-en keresztül internet kapcsolattal rendelkező számítógépéről, notebookról akár otthonról vagy az irodájából is tudja követni! A képzés interaktív, kérdéseket tud feltenni az előadónak! Ha nem tud részt venni az eseményen válassza az utólag is megtekinthető online videó képzést!

Apróbetűs
 
Ez a meghívó a Hunder MS Kft. részéről ajánlatnak minősül, a konferenciára leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után. A díjat számlánk kézhezvételét követően szíveskedjenek átutalni a számlaszám feltüntetésével a 11102601-13899219-01000003 sz. bankszámlaszámra.

Webinárium (élő) konferencia közvetítés: Kényelmesen az irodából vagy otthonról megtekinthető élő konferencia közvetítés. Nincs utazási költség, nincs utazási idő, és az élő közvetítés végén az előadó kérdezési lehetőséget biztosít a résztvevőknek. Az élő webináriumba történő belépéshez szükséges adatokat, a belépési segédletet az esemény előtti munkanapon küldjük el a résztvevők részére. A webináriumi részvételhez semmilyen alkalmazás letöltése nem szükséges. Az előadás kezdetét megelőző 1 órában szükség esetén telefonos segítséget adunk a technikai kérdésekhez és a belépéshez. Lemondást csak írásban fogadunk el az eseményt megelőző 3. munkanapig.

Online videó konferencia: Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagosan videófelvételről is megtekinthető a konferencia. Megrendelése esetén a tantermi és/vagy webináriumi előadás(oka)t követő héten elküldjük Önnek az online képzési felület használatához szükséges belépési kódokat, a használathoz szükséges teendőket. Teljesítési időpontnak ezt az időpontot tekintjük és az online képzési felülethez 30 napig biztosítjuk a hozzáférést.

Kapcsolódó rendezvényeink

Online

2024. április 23. (kedd) 10:00 - 16:00 óráig és 2024. április 24. (szerda) 10:00 - 16:00 óráig

Számlázási ügyintézői ismeretek képzés 2024 (FAR képzés)
E-learning

Megrendelhető 2024. április 30. kedd, 23:55 óráig

Áfabevallás és bizonylatok digitalizációja 2024-ben (e-learning)
E-learning

Megrendelhető 2024. május 31. péntek, 23:55 óráig

eÁFA a gyakorlatban (e-learning)