Megosztás iWiW Facebook Twitter Google

Új ügytípusokkal bővült az országosan intézhető adóügyek köre

Az állami adóhatóság hosszú évek óta biztosítja az adózók számára az országos illetékesség keretében történő ügyintézést. E lehetőség révén jelentősen egyszerűsödik a leggyakoribb adóügyek intézése azáltal, hogy az általános (lakóhely, székhely) szerinti illetékességi szabályoktól eltérően bármely (különös hatáskörbe tartozók esetén kizárólag a központi) ügyfélszolgálaton intézhetők a jogszabályban meghatározott ügytípusok.


2015. január elsejétől az alábbi új ügytípusokkal bővült az országos illetékesség keretében intézhető adóügyek köre:

- a személyi jövedelemadó bevallással kapcsolatos ügyintézés (pl. bevallás javítás);
- a telefonos ügyintézést lehetővé tevő ügyfélazonosító-számmal kapcsolatos ügyintézés (TEL adatlap);
- a személyi jövedelemadó meghatározott részének - külön törvény szerinti - felajánlásáról szóló rendelkező nyilatkozatok átvétele, nyilvántartásba vétele;
- az adózó állandó meghatalmazottjának, megbízottjának az erre a célra rendszeresített nyomtatványon tett bejelentésével kapcsolatos ügyintézés (VAMO adatlappal);
- az adózóra vonatkozó egységes adóalany- és ügyfélnyilvántartásban szereplő adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, kivonat kiadása (törzsadatokról szóló tájékoztatás, törzskivonat kiadás);
- a legfeljebb 180 napos - biztosítási kötelezettséggel járó - munkaviszonnyal rendelkező 25 év alatti pályakezdő munkavállaló után érvényesíthető szociális hozzájárulási adó kedvezmény igénybevételéhez szükséges igazolással kapcsolatos ügyintézés;
- a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet szerinti működő adóalanyként történő nyilvántartásba vétellel, működő adóalanyi státusz igazolásával kapcsolatos ügyintézés (az ún. „Fészekrakó program keretében működő adóalanyi státusz igazolása a 'T108. számú adatlapon, illetve a működő adóalanyként történő nyilvántartásba vétellel kapcsolatos 'T107-es nyomtatvánnyal kapcsolatos ügyintézés).

Mindezeken túl továbbra is biztosított az alábbi ügyek országos illetékesség keretében történő intézése:

- adóhatósági igazolásokkal kapcsolatos ügyintézés;
- adóazonosító jel, vámazonosító szám kiadása, adóigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés;
- adószám, vámazonosító szám kiadása közvetlenül az állami adóhatóságnál bejelentésre kötelezett személyek, szervezetek részére;
- egészségügyi szolgáltatási járulék fizetési kötelezettség bejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;
- adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása;
- bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása
- a 10 000 forintot meghaladó eljárási illeték kiszabás alapján történő megfizetése, és az illetékköteles irat illetékkiszabásra történő bemutatása tényének igazolása.

Forrás: NAV

© 2010 Hunder - All rights reserved
Intézmény akkreditációs lajstromszám: AL-2252