Megosztás iWiW Facebook Twitter Google

Elveszett a számlatömb?

A legtöbb ember tisztában van azzal, mit tegyen, ha elvesztette az igazolványát, útlevelét: besétál az okmányirodába, befizeti az illetéket és csináltat egy újat. Hasonlóan egyszerű a képlet, ha a telefonunkat vagy a bankkártyánkat lopják el: a lehető legrövidebb úton letiltatjuk, hogy elkerüljük a visszaéléseket. De mi a helyzet, ha a számla- vagy nyugtatömbünket veszítjük el? Kihez fordulhat a cégvezető? Kinek és hol lehet bejelenteni, le lehet-e tiltatni?


A számviteli törvény értelmében a számlatömbök megőrzési határideje 8 év. Ezen időszak alatt biztosítani kell a számlatömb és az abban szereplő számlák sértetlenségét, eredetiségét, hitelességét és olvashatóságát. Ezért, bár konkrét szabály nem írja elő, a tömb esetleges elvesztését célszerű először az adóhatóságnak bejelentenünk, vagy közzétennünk egy hivatalos lapban, mint például a Pénzügyi Közlöny.

Akár a bejelentést, akár a közzétételt választjuk, szerepeltetni kell a számlatömb tulajdonos cég nevét, székhelyét és az elveszett számlatömb (-tól, -ig) sorszámát, továbbá az érvénytelenítés napját. Így egy esetleges adóellenőrzés alkalmával, ha az adóellenőr számon kéri rajtunk a megvásárolt számlatömbünket, fel tudjuk mutatni az elvesztésével kapcsolatos bejelentésről szóló dokumentumainkat.

A teljes cikk itt érhető el: KLIKK IDE!

Forrás:
piacesprofit.hu

© 2010 Hunder - All rights reserved
Intézmény akkreditációs lajstromszám: AL-2252